mandag 11. juni 2012

Ullform

Her om dagen kom jeg over en lokal butikk i Stavanger. 
Dette er en skummel butikk, om ikke den skumleste etter at jeg kom tilbake fra Ås!
De gode ull-dunstene treffer deg som en vegg når du kommer inn hos Ullform og Ledaal Teppeveveri. Masse fine filtede ting, og kardet ullfiber. Så fant jeg merino og silke-veggen. Jeg ble stående å måpe over fargene, utvalget, og håndteinen vil gå varmt! Ønsker meg rokk, veldig...

I stumbled upon a local shop the other day, and probably the scariest one in town. The wool fumes hit when you enter the shop of Ullform and Ledaal Teppeveveri. This is a combined place for both felting artists and the only carpet-makers left in the country, and they sell felt supplies. And who says you have to felt the merino tops, the silk and merino tops or the silk mawatas? It only made me want a spinning wheel even more!

Ullfiber er enda farligere enn garnbutikker det, fiberet har så stort potensiale!
 Det ble to tops av en herlig rosafarge (ja, jeg er glad i rosa), silk hankies, eller mawata, noe som ser utrolig spennende ut å prøve, og en top i en silke ull blanding, i en herlig farge. Hva det blir av allt dette og hvordan garnet skal være er ikke helt bestemt ennå, men det kommer nok!

Pretty pretty pink merino tops, silk mawatas, undyed, to try knitting unspun silk, and a top of silk merino mixture, lovely colour!

 

Så garn og fiber slankeprosjektet går ikke så veldig bra.

All in all, the stash has not diminished any since the move...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for all tilbakemelding!

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.