søndag 19. juni 2016

Sommergarderobe

Me Made May og Kids Clothes week, også i mai, er gode inspirasjonskilder til å sette seg ved symaskinen. Snuppa har fått bukse og topp i et deilig double gauze stoff fra Stoff og stil, og det er så godt at jeg lurer på om jeg ikke må inn en tur snarest og kjøpe mer, hvis de har! Jeg vil også ha topp i det stoffet, eventuelt en kjole!

Toppen er Izzy Top og var enkelt å greit å sy. Buksa måtte noen runder via sprettekniven før jeg var fornøyd, men bra ble den til slutt, med lommer til og med! 

Buksemønsteret er bukse delen av snekkerbukse mønsteret i "Sy til Barn" av Mari Melilot, men jeg har lagt til lommer i sidene, laget separat midjebånd, og tatt litt av vidden i fronten av. 
Jeg ser at i neste versjon skal jeg lage den ennå litt dypere, den er litt snau over bleierumpa. 



Ser av bildene at det stort sett blir litt diffuse actionbilder av toåringen som ikke vil sitte i ro, og oppstilte bilder i merkelig lys fordi de stort sett blir tatt kveldstid med mye lavt lys. Men gøy er det uansett!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for all tilbakemelding!

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.