mandag 9. mai 2016

Me made may

Mai måned er tid for et nok et spennende internett konsept; "Me Made May".
Over hele Instagram og blogosfæren er det massevis av flotte bevis på å faktisk bruke de plaggene som vi legger så mye tid, krefter og energi ned i. Jeg har ingen offisielle løfter eller mål, men tenker at jeg skal prøve bruke det selvlagede litt oftere, og merke meg når jeg gjør det. Og til nå går det strålende!

Dagens antrekk er min fantastiske prikkete kjole, mønster og stoff fra Stoff og stil. Skjult glidelås i siden, en masse innsnitt og legg, og helforing, så er nok denne noe av det mest kompliserte jeg har sydd. Den er helforet i vevd viskose, og er så vanvittig mye mer behagelig enn kjoler med syntetisk glatt tradisjonelt forstoff.

Og best av alt, jeg har til og med snakket om søm med en helt tilfeldig person som styrer det gode utvalget i symagasiner i en kiosk vi var innom! Vi snakket om bladene og kjolene, og jeg nevnte at mønsteret i det ene var likt den jeg hadde på meg, og da var vi i gang med å snakke om min kjole, og stoff og mønster og glidelåser og så videre til jeg måtte springe av gårde etter lille banditten som prøvde å stikke av. Men fantastisk å møte andre likesinnede sånn helt "i friluft"!


I tillegg har lillesnupp vært ikledd sin lange linshorts, perfekt til dagens sommertemperaturer. Hun har hatt hjemmesydde shortser i hele helgen, og i begynnelsen av uken, hjemmesydd lue, og strikkede skjerf til oss begge!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for all tilbakemelding!

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.