mandag 1. april 2013

Påskestrikk

Det skjer hver gang. Hver gang vi skal på tur er jeg plutselig fullstendig overbevist om at jeg strikker 3 ganger så fort som jeg pleier, at all tid brukes på strikking og at jeg ikke er involvert i noen form for rydding, matlaging, turgåing eller babypassing.

Hver gang pakker jeg alltid "bare litt ekstra", og ender opp med en garnveske så stor at den er mye større enn klesbagen. Denne turen hadde jeg hvertfall bare med et prosjekt som ikke ble rørt.

Genseren til Mannen ble for liten i armene (så fantastisk ironisk siden har har vært kjempestresset på at den skal bli for stor). Armene må sprettes av, strikke toppen på nytt, klippe armhullet større og sy dem i på nytt. Og så litt småstrikk, noen påskeegg, en ferdig sokk eller tre, begynt på en babyjakke og lue til meg, skamløs kopi av en kul butikklue.

Men mest av alt har det vært turer, bål, pølser, kaffe og brus, god mat og god familietur! Nå venter en rolig 2. dag hjemme der kun litt oppfrisking av uterommet står på planen. Og kanskje litt strikk.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for all tilbakemelding!

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.