torsdag 6. desember 2012

Julegavestrikk

Jeg liker ikke å innrømme det, men jeg har blitt en julegavestrikker. Jeg har tenkt å tvinge mine kreative innfall på andre til jul. Jeg liker hvertfall å tro at det ofte er bedre enn ferdig kjøpte gaver (etter to flyttinger i år har jeg fått litt misnøye for nips og andre typiske gaveting).

Så så, det går nok bra, mottakerne er hvertfall utvalgt på selektivt grunnlag. Flere par sokker er allerede klar, de selvspunne sokkene nærmer seg. Må bare begynne å pakke inn, lage merkelapper og gjøre helt klar nå. 


Nå er det et nytt par håndleddsvarmere som blir klare, mye mer spennende å blogge, lese, strikke og det meste annet enn å skrive takkekort ja...

 Jeg tilpasser et gratis hanskemønster, Knotty, til å bare være håndleddsvarmere i stedet for, i mykeste Drops babymerino. En fryd å strikke med.

Hvis jeg er ekstra flink med kortene i kveld kan jeg gå opp, sette meg ved rokken og spinne resten av den hvite skyen inn i overspunnet ujevn tråd. Nevnte jeg at jeg fortsatt er nybegynner på rokk?

Mellom rokk, strikk, gaveplanlegging og baking blir bloggingen fryktelig nedprioritert. Kanskje det blir bedre når ting roer seg på jobb, er jo lov å håpe. 

Er det flere enn meg som lurer på meningen med selvstrikkede julegaver?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for all tilbakemelding!

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.